Πέμπτη 20 Ιουνίου 2024

Ρεαλιστικά Πορτρέτα της Κοινωνίας - Στ2

Το Project έγινε στα πλαίσια του μαθήματος των εικαστικών και συνδέεται με την ενότητα Δ: Ιστορία της Τέχνης: Ρεαλισμός (ΣΤ τάξη). Στο παρελθόν, στην πρώτη της εφαρμογή (2021 - 2022) αυτή η δράση ξεκίνησε με μια συζήτηση γύρω από τις προσωπογραφίες, η οποία ανέδειξε την ανάγκη να γενικεύσουμε την προσέγγιση. Αντί να ψάξουμε πληροφορίες για ένα τυχαίο πρόσωπο, αναπτύξαμε μια ουσιαστική κουβέντα που μας απασχολούσε άμεσα. Προσπαθώντας να φέρουμε στην επιφάνεια ζητήματα που μας αφορούν και επηρεάζουν το συναισθηματικό και κοινωνικό μας κόσμο, αβίαστα, καταλήξαμε σε κάποια ζητήματα που κρίναμε ότι έχουν άμεσο αντίκτυπο στην κατανόηση των εαυτών μας και των άλλων: Η φτώχεια, Τα ανθρώπινα δικαιώματα, Ο εθισμός/εξαρτήσεις, Το περιβάλλον - οι ανθρωπογενείς καταστροφές.




Η πρόθεση ήταν να ακολουθήσουν συζητήσεις με ειδικούς για αυτά τα θέματα. Ωστόσο, δεν προέκυψε κάτι τέτοιο την τρέχουσα σχολική χρονιά. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες - θεματικές με βάση τα θέματα που πρότειναν. 

Το ταξίδι μας είχε τρείς σταθμούς: 

Α. Την δημιουργία ενός ομαδικού χειροποίητου μικρού βιβλίου που είχε επιμέρους ενότητες - ερωτήματα προς τις ομάδες: 

1. Τι σημαίνει για εμάς το θέμα που επιλέξαμε;

2. Τι είναι τελικά; (αναζήτηση έγκυρων πηγών) 

3. Πώς νιώθουμε για αυτό; 

4. Γιατί συμβαίνει;

5. Τι μπορούμε να κάνουμε;

Η οργάνωση όλων αυτών των πληροφοριών, πήρε τη μορφή μικρών βιβλίων (Fanzine/Freneit) τα οποία εικονογράφησαν ομαδικά. Τα βιβλία/πορτρέτα των κοινωνικών προβλημάτων, παρουσιάστηκαν από τους δημιουργούς τους στην τάξη.








 Β. Στη συνέχεια με όλα όσα ανακαλύψαμε μέσα από την κουβέντα και την αναζήτηση, κάθε ομάδα αποτύπωσε ένα πορτρέτο για το θέμα που είχε επιλέξει. 





Γ. Η ολοκλήρωση του Project ήρθε με τον με μετασχηματισμό των γνώσεων και βιωματικών παιχνιδιών σε πειραματισμούς με τη τέχνη της performance. Παρά τις αντίξοες συνθήκες (διαθέσιμος χρόνος) τα παιδιά κατόρθωσαν να αποτυπώσουν με την άμεση και ουσιώδη γλώσσα του σώματος όσα δεν ειπώθηκαν με λέξεις.. δείτε το εδώ



Συγχαρητήρια παιδιά! 

Θερμές ευχαριστίες στον δάσκαλο τους, Σμπυράκη Κώστα, για την υποστήριξη του τις κατάλληλες στιγμές. 



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου